پروبیوتیک چیست؟

پروبیوتیک چیست؟
به‌طور طبیعی مجموعه ای بسیار بزرگ از میکروب های مختلف در روده وجود دارند که در سلامت و عملکرد مناسب بدن مؤثر هستند. این مجموعه شامل میکروب های مفید و مضر می باشد.
در شرایط طبیعی بدن، تعداد باکتری های مفید در روده بیشتر است که موجب تقویت سلامت روده، کمک به هضم و جذب غذا، ، بهبود ایمنی بدن و مقاومت در برابر بیماری‌ها می شود.
در مواقعی که بدن از شرایط طبیعی خود خارج شود مثلاً در فشارهای عصبی، ضعف جسمی، بیماریهای مختلف، عادات نامناسب غذایی، مصرف دخانیات و الکل و همچنین مصرف طولانی مدت داروها، تعادل میکروبی روده بهم خورده و میکروب های بیماریزا در روده افزایش می یابند که در نهایت باعث بهم خوردن تعادل دستگاه گوارش، نفخ، یبوست و یا اسهال، کاهش توان هضم و جذب مواد غذایی، ضعف سیستم ایمنی، افزایش حساسیت به بیماری ها و بسیاری مشکلات دیگر می شود.
حتی در حالت طبیعی، بدلیل اینکه بعضی باکتری های مفید عمر مشخص دارند و نهایتاً هر باکتری پس از چند روز از بین میرود، باید جایگزین شوند. از این رو در همه افراد لازم است که میکروب های مفید ساکن در روده تقویت شوند تا سلامت کل بدن بهبود یابد.
حالا پروبیوتیک ها این وسط چه نقشی دارند؟
پروبیوتیک در واقع همان میکروب های مفیدی هستند که می توانند در روده ساکن شده و بر عوامل بیماریزا غلبه کرده و جمعیت میکروبی روده را تعدیل کنند.
مصرف روزانه پروبیوتیک ها مقاومت و سلامت بدن را بهبود می بخشد.

پست های مرتبط

منوی دسته بندی خود را در مسیر: "سربرگ ساز > چیدما موبایل > عنصر منوی موبایل > نمایش و مخفی کردن > انتخاب منو " تنظیم کنید
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.